Kanada IV.

with Nekomentované

Moraine Lake je ľadovcové jazero v Národnom parku Banff. Leží štrnásť kilometrov od dediny Lake Louise v údolí Valley of the Ten Peaks, v nadmorskej výške približne 1885 m n. m. Rozkladá sa na ploche pol štvorcového kilometra.

Pred východom slnka

Na chvíľlu sa aj obloha zafarbila „predvýchodovo“.

Ak si myslíš, že tam bol kľud a ticho, tak na hlavnej vyhliadke to vyzeralo takto…

Ja som bol dole pri jazere a keďže šlo sa tam po strmom zráze, bol som sám 🙂

Cestou do národného parku Yoho (v miestnom jazuku to znamená Úcta) sme šli k vodopádom Takkakaw Falls okolo rieky napájanou vodou z ľadovcov.

Vodopády Takkakaw Falls majú celkovú výšku 373 metrov, čo z nich robí druhý najvyšší vodopád v Kanade.

„Takakkaw“ v preklade znamená „veľkolepý“.

Vodopády sú napájané roztopenou vodou ľadovca Daly, ktorý je súčasťou ľadového poľa Waputik.

Vidíš ju vľavo hore ?

Prístupový chodník od parkoviska k vodopádom mal cca 1 km a zvládli ho aj dôchodcovia.

Po ceste naspäť som našiel v lese hubičky posypané kryštálovým cukrom 🙂

Jasné, nebol to cukor, ale topiaci sa sneh.

Zvláštna zelená rastina rastúca v machu a papradí.

Ďalšou zastávkou bol prírodný úkaz Natural Bridge. kde voda tečúca popod skaly vytvorila prírodný most.

Prírodný most, vytvarovaný erozívnymi silami prúdiacej vody cez to, čo bolo kedysi vodopádom, je silnou pripomienkou toho, aký veľký vplyv má voda na formovanie krajiny.

Mäkšia hornina nachádzajúca sa pod tvrdým vápencovým pásom erodovala rýchlejšie a pukliny v skale sa zväčšovali, až kým sa prúd vody neodklonil pod skaly.

Tok rieky Kicking Horse

Pri mieste, kde sme bývali viedla železnica s dvoma špirálovými tunelmi, pomocou ktorých sa prekonával veľký výškový rozdiel.

Práce na tuneloch začali v roku 1907 a trvali 20 mesiacov.

Železnica prekováva na 6,6 km úctyhodné prevýšenie 357 m (podobný špirálový tunel máme na Slovensku pri Telgárte).

V tom čease vagóny ťahali parné lokomotívy.

Aj my sme pozorovali veľmi dlhý vlak, ako prechádzal spodným tunelom. Lokomotíva vchádza do tunelu.

Pod hornými koľajnicami už prechádza čelo vlaku po spodnej koľaji.

Lokomotíva na konci vlaku vchádza do tunela.

Koniec vlaku na spodnej koľaji. Trvalo to cca 10 minút.

Pokračovanie nabudúce …

 

 


 

1891total visits,2visits today

Leave a Reply