4086total visits,1visits today

Nórske Lofoty – časť posledná …
with Nekomentované

V putovaní po nórskom súostroví Lofoty pokračujeme predposledným dňom pred východom slnka pri osade Hamnoy …  Po východe slnka … Pohľad na Hamnoy z výšky … … a na celé súostrovie … V takomto autíčku by som pristal brázdiť Európu…

Nórske Lofoty – časť piata …

V putovaní po nórskom súostroví Lofoty pokračujeme ďalším dňom pred východom slnka pri osade Hamnoy … Východ slnka som prespal, lebo bola hmla a myslel som si, že sa nevyčasí 🙁 Po východe slnka to vyzeralo takto … Červené domčeky…

České Švajčiarsko
with Nekomentované

Jeden z jesenných víkendov som venoval spoznaniu nádhernej krajiny zvanej České Švýcarsko. Národný park České Švýcarsko (nemecky Böhmische Schweiz) je chránené územie na severe Ústeckého kraja (medzi obcami Hřensko a Chřibská) pri hraniciach s Nemeckom, kde priamo susedí s Národným parkom Sächsische Schweiz (nem. Nationalpark Sächsische Schweiz). Vybral som si obec…

Nórske Lofoty – časť štvrtá …

V putovaní po nórskom súostroví Lofoty pokračujeme ďalším dňom pred východom slnka pri osade Sund … Predpoveď nebola ideálna, ale prvé slnečné lúče nakoniec ožiarili okolité hory … Osada Sund z výšky 200 m … … a so slniečkom z…

Nórske Lofoty – časť tretia …
with Nekomentované

V putovaní po nórskom súostroví Lofoty pokračujeme ďalším dňom pri východe slnka pri osade Hamnoy … … s ich typickými červenými domčekmi … Pohľad na osadu z náprotivného brehu … … pozorovatelia 🙂 Panoramatický podľah (z výšky 110 m) na…

Jesenné Dolomity, 3.časť

Tretí dolomitský deň začíname opäť skoro ráno pred východm slnka pod horou Monte Cristallo… … Cadini di Misurina … … pohľad dole do údolia zaliateho ranným svetlom … Cez deň som sa vybral obísť masív Tre Cime z opačnej strany, ako…

Jesenné Dolomity, 2.časť
with Nekomentované

Druhý dolomitský deň začíname skoro ráno pred východm slnka pod horou Monte Cristallo… … ostré vrcholky Cadini di Misurina v prvom rannom svetle … … panoráma s údolím Misurina … Cez deň sme sa vydali na túry do blízkeho, aj vzdialenejšieho…

Jesenné Dolomity, 1.časť

V septembri sú všetky hory krásne, lebo nastáva jeseň a s tým spojená rozmanitosť farieb stromov, lúk a prírody celkovo. Pre fotografa je to krásne obdobie … Minulú jeseň som sa vybral do talianskych Dolomitov pod známe Tri zuby –…

Nórske Lofoty – časť druhá …
with Nekomentované

V putovaní po nórskom súostroví Lofoty pokračujeme pri východe slnka na kamennej pláži pri osade Unstad … … omrznuté kamene neboli práve najbezpečnejšie, ale dalo sa 🙂 … pohľad na otvorené more … … a na záliv z výšky 120…

Nórske Lofoty – časť prvá …

Kto videl raz na vlatné oči polárnu žiaru, túži ju vidieť znova … Moja prvá polárna žiara bola na Islande v roku 2017, druhá tiež počas pobytu na Islande. Keď sa naskytla príležitosť ísť ešte severnejšie až za polárny kruh…

Island – časť tretia …
with Nekomentované

V putovaní po Islande pokračujeme opäť na ľadovcovej čiernej pláži Jökulsárlón, ktorá ponúka nespočetné množstvo rôznych kompozícii … Keďže ľadová jaskyňa, ktorú sme navštívili (v minulom článku) nás moc neoslovila, rozhodli sme sa vybrať na úpätie ľadovca, hľadať nejakú inú ľadovcovú…

Island – časť druhá …

V putovaní po Islande pokračujeme na južnom pobreží Atlantického oceánu v mieste zvanom Reynisdrangar. Sú to skalné útvary sformované do tvaru ostrého hrotu. Týčia sa neďaleko osady Vík-í-Mýrdal na západnom konci pláže s čiernym pieskom. Útvary sú v preklade známe ako Trolie skaly.…

Island – časť prvá …
with Nekomentované

Keď som minulý rok oslavoval okrúhle jubileum, dostal som od spolupracovníkov krásny darček – poukaz na fotoexpedíciu „Za polárnou žiarou“. A keďže polárna žiara sa najlepšie pozoruje v zimných mesiacoch, vybral som sa v polovici januára 2017 na Island. Island je…

Národné parky USA – posledné zastavenia …

Jedným z posledných navštívených miest v USA bola cesta tak slávna a populárna, že jej bolo dopriate zvečnenie v piesňach a románoch. Rolling Stones, Depeche Mode alebo aj slávny spisovateľ John Steinbeck ani zďaleka nie sú jedinými umelcami, ktorých Route…

Slovinsko 2
with Nekomentované

Veľkonočné sviatky poskytujú viac dní voľna za sebou, ako bežný víkend a to sme využili na jarnú návštevu prírodných krás našich susedných krajín. V prvej časti sme navštívili Južnú Moravu, rakúsky Podersdorf a slovinský Bled. V druhej časti pokračujeme v…

Jarná Morava, Rakúsko a Slovinsko
with Jeden komentár

Veľkonočné sviatky poskytujú viac dní voľna za sebou, ako bežný víkend a to sme využili na jarnú návštevu prírodných krás našich susedných krajín. Južná Morava je nazývaná aj moravským Toskánskom pre jej podobnú, malebnú, zvlnenú krajinu. A preto cestou do…

Silvester 2016
with Nekomentované

Silvester 2016 Je sobota ráno, posledný deň roku 2016 predo mnou a ja rozmýšľam, ako ho strávim … večer je viac menej jasný, ale čo s načatým dňom ? Vonku je pekné počasie a tak som sa rozhodol, že Silvestra…

Národné parky USA – Grand Canyon

Národné parky juhozápadu USA – Grand Canyon Jedným z posledných navštívených miest v USA bol legendárny Grand Canyon. Veľký kaňon je najznámejšia a najväčšia úžina (kaňon) tvorená riekou Colorado v severnej Arizone v Spojených štátoch. Leží v Coloradskej plošine. Patrí medzi najznámejšie prírodné útvary na svete. Je dlhý…

Národné parky USA – Monument Valley
with Nekomentované

Národné parky juhozápadu USA – Monument Valley Dalším navštíveným miestom na území Navahov je Monument Valley – Údolie monumentov. V skutočnosti to nie je údolie, ale je to skôr široká pláň, z ktorej sa týčia až do výšky 300 metrov posledné zbytky pieskovcových…

Národné parky USA – u Navahov

Národné parky juhozápadu USA – u Navahov Ďalším navštíveným miestom bolo rozhranie štátov Utah a Arizona. Pri mestečku Page, leží svetoznáma vyhliadka na oblúk rieky Colorado – Horseshoe Bend. Colorado River tu vykúzlila útvar, ktorý za návštevu určite stojí – podkovu. Vybrali sme…

ZOO Lešná pokračovanie
with Nekomentované

… pokračujeme v Ázii … Supi patří do řádu dravců, odlišují se však typickými znaky. Mají dlouhý krk, relativně tupé drápy, dokonale plachtí. Společně s kondory mají ze všech dravců nejdelší křídla. Živí se výhradně mršinami, u uhynulého zvířete zachovávají…

Južná Morava a ZOO Lešná

Jeden februárový víkend som sa vybral relaxovať v moravskom kúpeľnom mestečku Luhačovice a jeho okolí. Cestou tam ma zaujal zachovalý súkromný zámok Nový Světlov … …ktorý som navštívil aj na druhý deň ráno pri východe slnka … viac o tomto zámku je…

Dedečkova chata
with Nekomentované

Dedečkova chata Jedno sobotné ráno som ráno sledoval reláciu Televíkend na STV 2 a bola tam reportáž o chate nad Mýtom pod Ďumbierom, ktorú obnovili a znovu otvorili v roku 2016 a o ktorej som doteraz nepočul. A poobede som už…

Národné parky USA – Bryce Canyon

Národné parky juhozápadu USA – Bryce Canyon Ďalším navštíveným národným parkom v Utahu bol Bryce Canyon.  Aj keď názov tvrdí inak, nie je Bryce Canyon vlastne kaňonom. Ide se o sústavu do rôznych farebných odtieňov zafarbených skalných útvarov, ktoré príroda poskladala do…

Národné parky USA – Zion National Park
with Nekomentované

Národné parky juhozápadu USA – Zion National Park                     Cestou z Údolia smrti sme prechádzali cez Las Vegas. Dnes je hlavným mestom hazardu a zábavy. Oázou však bolo vždy. Nenadarmo dal mexický…

Národné parky USA – Death Valley II

Národné parky juhozápadu USA – Death Valley II                     Pokračujeme v Údolí smrti, v časti zvanej Badwater Basin. Je to najnižšie položený bod Severnej Ameriky a druhý najnižší na západnej pologuli. Badwater…

Národné parky USA – Death Valley I
with Nekomentované

Národné parky juhozápadu USA – Death Valley I                     Ďalším navštíveným zaujímavým miestom bolo Údolie smrti, Death Valley National Park (vyhlásený v r. 1994). Rozkladá sa na území štátov California a Nevada…

Národné parky USA – Mono Lake

Národné parky juhozápadu USA – Mono Lake                     Ďalším navštíveným zaujímavým miestom bolo slané jazero Mono Lake. Má rozlohu 20 km2 a priemernou hĺbkou 17 metrov. Najväčšia hĺbka je 48 metrov a dĺžka pobrežia je…

Národné parky USA – Yosemite National Park
with Nekomentované

Národné parky juhozápadu USA – Yosemite National Park                      Druhým navštíveným národným parkom bol Yosemitský národný park v pohorí Sierra Nevada. Založený bol v roku 1890 a v roku 1984 bol…

Národné parky USA – Úvod a Sequoia National Park

Národné parky juhozápadu USA – úvod a Sequoia National Park                      Tento výlet som mal naplánovaný a rezervovaný už na konci minulého roku, pretože dostať sa do amerických národných parkov bol môj…

Transylvánia
with Nekomentované

Transylvánia                      Tento výlet som mal naplánovaný už v máji, ale uskutočnil sa až v septembri 2016. Cieľom bola rumunská Transylvánia s jej historickými mestami, hradmi a zámkami. Cestovali sme v…

SIAF 2016

SIAF 2016 V dňoch 27.-28.8.2016 sa konal už 7. ročník medzinárodných leteckých dní na vojenskom letisku Sliač. Ja som sa zúčastnil na 1.dni v sobotu. Oficiálne otvorenie spestril zoskok parašutistov Ako k prvému som sa dostal k vrtuľníku Sikorski kokpit…

Berlín
with Nekomentované

Berlín                      Keďže som Berlín navštívil prvý krát, urobil som si aj krátku prehliadku zaujímavých miest v tomto, vojnou zničenom, meste. Začal som víťazným stĺpom Siegessäule z roku 1873. Tento víťazný stĺp stál…